Eerste week Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu Eerste week Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu

Eerste week Brazilie

Door: Albert van Beek

Blijf op de hoogte en volg Albert

11 Februari 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Heey iedereen, (beetje laat alleen de site werd deze week vernieuwd :p)

Zit nu bijna een week in Brazilie.. alles gaat goed hier.
Genoten van een hele hoop nieuwe indrukken!!
Trouwens ik zit hier met een geweldig team in the rock house... waar we een hoop activiteiten doen met de kids uit de wijk.

Woendag naar Brazilie gevlogen...

Donderdag heb ik samen met zo ongeveer 12 jongens gezwommen in het zwembad in de tuin.. samen wedstrijdjes en spelletjes doen (echt superveel lol gehad). Alleen het communiceren is vrij lastig omdat je de taal niet spreekt.. maar met handen/ voeten kom je een heel eind!
`s avonds zou ik samen met Fabricio (leider Rock house) naar een mooie plek in Belo gaan waar je mooi uitzicht hebt op de stad..helaas werden we onderweg verhinderd door iemand die op onze achterbumper botste: Welcome to Brazil man!! (het verkeer is hier echt een chaos.. heerlijk!)

Vrijdags word ik gebeld (4 uur ´snachts) of alles goed gaat en of ik geariveerd ben :p
´sochtens de sloppenwijk in geweest (Dit is echt iets wat je hart breekt..ongelovelijk) ´savonds met Fabricio zaalvoetballen.

Zaterdags vrij.. ´smiddags naar het centrum geweest en asai gegeten..Bij de verjaardag van julia geweest en ´savonds jujitsu training met de kids in the Rock house.

Zondag.. verjaardag gehad van Joke (teamlid in the rock house) waren veel nederlanders van de andere huizen... nog even uitleg gehad over de brasiliaanse cultuur.

Maandag heb ik gekookt (voor 6 personen).. ´smiddags de jongensgroep engelse les gegeven en met ze gezwommen. Om een uur of 8 werd er (kdenk een paar straten verderop) geschoten. ´savonds wezen zaalvoetballen.

Vandaag naar sorrow house geweest en daar spelletjes gespeeld met de dove kinderen. (was fun!) Zij zijn gelukkig makkelijker te begrijpen omdat ze constant gebarentaal spreken.

Dat was het zo´n beetje... ik zal ook wat foto´s toevoegen....
Als jullie graag iets willen weten is het het makkelijkst om mij te mailen:
Mailadres: albertvbeek@gmail.com

• 11 Februari 2014 - 22:37

Elske:

Nice Albert! Oh by the way....er werd geschoten.....WHAT! Nou doe voorzichtig en ben benieuwd naar je volgende verslag :)

• 12 Februari 2014 - 00:22

Joke:

Haha, Albert, het is sorrow house, maar Sower House. Geeft niet hoor.
    Leuk verslag en het is top dat je hier bij ons bent in de Rock House!

• 12 Februari 2014 - 07:59

Family Van Beek:

Hé ap,

Goed om te lezen,dat je opeens kok,leraar,sportman bent,kan weer van pas komen als je thuis bent:-)
    we pray voor de mensen in de sloppenwijken(niet de macht van wapenen,niet het werk van mensenhanden,onze kracht is in de naam van de HEER!
    liefs van ons allemaal

• 12 Februari 2014 - 08:48

Jeanet:

Hej Albert,
    Leuk zeg om te lezen hoe je het daar vind en wat je doet met de mensen daar!
    We hebben nu al het gevoel dat je aan het genieten bent.. klopt dat? :)
    Geniet er uitgebreid van!
    We blijven je volgen!
    Zegen & bescherming!
    Lieve groet,
    Corné & Jeanet

• 12 Februari 2014 - 09:12

Jet:

Heey Albert!
    Leuk om te lezen! Geniet je al van het eten? ;)
    Het weer is ook heerlijk warm daar he?! Ik wil wel ruilen!
    Sloppenwijken zijn heftig he! Zit je daar vlakbij? Ga je daar veel werken?

Liefs, M&M

• 13 Februari 2014 - 00:27

Jos Tijman:

Hey Albert, leuk zeg, dat je in Brazilië bent, superleuk!!! Ik bid dat je tot zegen zult zijn voor anderen. God is bij je dus ik weet zeker dat anderen door jou heen zegen zullen ontvangen.
    Praying 4 U. Jossie

• 16 Februari 2014 - 17:01

Dieneke:

Hey Albert,
    Top joh, klinkt geweldig!! Succes de komende tijd! Geniet ervan.. doen wij dat hier ook :P

• 21 Februari 2014 - 18:41

Albert Van Beek:

Heey..

Thanks voor de reacties!!
    Ik ben hier zeker aan het genieten! ;)

Zit hier ongeveer 50 meter van de favela

• 25 Februari 2014 - 15:10

Matthijs Van Den Berg:

Hey Albert!
    Bedankt voo je update. Mooi om te lezen en prachtig om de foto's te zien. (Week 2 heb ik ook gelezen hoor) Goed bezig man!
    Ik blijf je volgen hoor! Zegenen bescherming toegewenst!
    Matthijs.