Achtste week Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu Achtste week Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu

Achtste week Brazilie

Door: Albert van Beek

Blijf op de hoogte en volg Albert

29 Maart 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Heey...
Afgelopen woensdag in de ochtend samen met Jessica de voorbereiding gedaan voor engelse les in gevangenis.
'Smiddags gingen we om kwart over 1 richting de gevangenis.... toen we daar aankwamen werd eerst onze indentiteit gecheckt.
Daarna naar beneden naar de celblokken waar we eerst gecheckt werden op wat we bij ons hadden. Daar werden we naar een lokaal gebracht waar we de les zouden geven (achter tralies onder toezicht van twee bewakers) daar kwamen vijf jongens tussen de 15 en 18 jaar. Supertoffe jongens... ik vraag me nog steeds af hoe hun achter de tralies terecht komen. (Maarja je ziet ze natuurlijk nu terwijl ze niet onder invloed zijn) Het lesgeven was echt leuk om te doen...die jongens doen echt hun best om de engelse taal te leren.. en ze hebben ook veel respect voor ons. Waren ook erg nieuwsgierig naar Nederland en waarom ik hier kwam en of ik dat leuk vond. Ook samen met hun bidden en een gedeelte uit de bijbel delen (zijn ze erg geintereseerd in)
Om half 4 korte pauze om daarna les te geven aan een tweede groep.
Was vergelijkbaar met de eerste. Erg genoten van de tijd met deze jongens.
Terug richting the Rescue House.

Donderdags met zn alleen het huis schoonmaken in de ochtend.
'Smiddags met Rachel en Helen naar een andere gevangenis om engelse les te geven.....dit is ook een gevangenis met alleen jongens tussen de 15 en 19 jaar; het enigste verschil is dat deze jongens alle trajecten al gehad hebben... dus hier uitzitten is hun enigste optie. Ook deze middag les gegeven aan twee groepen... vergelijkbaar met woensdags. Wat wel grappig is is dat ze in alle vier de groepen vroegen of ik de Braziliaanse vrouwen mooi vond/ mooier vond dan in nederland....het blijven jongens :p

Vrijdags vrij... in de ochtend samen met Paulus Silas richting the love doktor (Irene) Dit is een nederlandse vrouw die de kinderen van alle huizen checkt op hun gezondheid (gaaf om dit te mogen zien)... Smiddags met zn allen lunch voorbereiden lucnchen en daarna met zn allen opruimen.... om 16:00 samen met Helen (engeland) pannenkoeken
gebakken voor de hele toko... eten en om 17:00 vertrekken richting de straat. We waren net met zn allen klaar om te gaan breekt de koppeling van de bus... dus zijn we met het ov gegaan de bus.... daar goede tijd gehad met de kids.. voetballen..bidden..gesprekken voeren...na de tijd asai eten en terug richting Rescue House.

Dat was het eerste deel van mijn week.... im geniet erg van mijn tijd in the rescue house. Super collega's... de hele dag communiceren in engels goed voor ontwikkeling!

Werk hier samen met:
Rachel (ierland)
Helen (engeland)
Jessica (zuid-brasil)
Anderson(belo horizonte)
PV(brasil)

Werken hier maar niet samen met mij:
Paulus Silas(brasil)
Lydia(nederland) haar man(brasil)
Edualdo(brasil..leider) en zijn vrouw (brasil)

Een stuk drukker dan in the Roch House maar supergezellig!!
Dat was het eerste gedeelte van de week... hoop jullie woensdag verder op de hoogte te houden.
Tchautchau!!

• 30 Maart 2014 - 10:29

Henny:

hoi albert. super om te lezen. je maakt wat mee! zegen bin je werk.

• 31 Maart 2014 - 18:20

Albert Van Beek:

Thanks... ja dat zeker.
    Elke dag weer nieuwe uitdagingen ;)