tiende week in Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu tiende week in Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu

tiende week in Brazilie

Door: Albert van Beek

Blijf op de hoogte en volg Albert

11 April 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Heey...
Afgelopen week was mijn tiende week alweer. Ik heb een goede tijd hier in the Rescue House maar het vliegt voorbij.

De week begonnen met een intercession door Jessica... voor elkaar korte bemoedigingen schrijven. De rest van de dag poetsen.. in de ochtend de shelter voor de meisjes (staat nu al twee jaar leeg). En in de middag had ik afwastaak. De rest van de middag vrij.

Dinsdag een afwijkend dagje van de rest van de dagen. In de ochtend samen met Anderson naar de straat.. daar de sloppenwijk in om naar het huis te gaan van een van de jongens (hem ophalen voor documenten) toen we daar aankwamen moesten we hem eerst nog wakker maken. Hij nodigde ons binnen omdat hij zelf nog moest douchen en ontbijten. (Sliepen nog vier andere kids van de straat) zijn huis was opgedeelt in vier ruimtes totaaloppervlak 15 m2.. ik kan het helaas niet goed omschrijven maar 1 ding is zeker.. daar woon je niet graag. Vochtig donker klein.. ruikt naar afval en thinner. Kamers afgeschermt met planken en vuile gordijnen...toen hij klaar was samen met hem naar "gemeentehuis" en militairy police voor de juiste papieren. Om twaalf uur waren we klaar met zijn vieren in het centrum gegeten.
In de middag vrij en om 18:00 de straat op. Was een grote groep... samen zingen en bidden voetballen etc. Erg goed om met de kids te doen.. vragen ook gebed voor hun familie en hunzelf (veel van deze kids groeien op met het christendom.. en weten ook veel van God.. staan erg open). Waren ook twee jongens die we normaal engelse les geven in de gevangenis (waren weggelopen). Om 22:30 terug naar the rescue house.

Woensdagochtend naar the Rock House om daar in de ochtend te helpen merbde kids group... waren erg verrast om mij weer te zien.. samen met ze zwemmen.... erg leuke tijd gehad. Tussen de middag gauw douchen en om 13:15 samen met Jessica naar de gevangenis. Engelse les geven aan twee groepen van drie jongens over de tijd.

Donderdag in de het huis schoonmaken..luchen en smiddags met Rachel en Helen richting de gevangenis om engelse les te geven. In de avond YWAM dienst.

Vandaag vrij... weekend.
Dat was in het heel kort mijn week.. als jullie meer willen weten over bepaalde dingen vb. Sloppenwijk..werk op straat..werk in de gevangenissen. Stuur me gerust een berichtje op FB of naar: albertvbeek@gmail.com

Groetjes Albert

• 11 April 2014 - 17:41

Corné & Jeanet:

Gaaf weer Albert, om te lezen wat je daar allemaal doet!
    Lijkt ons erg bijzonder, leuk en levens-veranderend!

Geniet van elk moment.
    (maar dat zal vast lukken!)

Be blessed!

Lieve groet,
    Corné & Jeanet

• 14 April 2014 - 15:43

Joanne:

Hoi Albert,

Goed om weer iets van je te lezen, een tijdje kon ik het niet bereiken.
    Nog effe, de tijd zal nu snel gaan, we hopen dat je het goed af kunt ronden allemaal, en dat jullie weer helemaal geestelijk en lichamelijk op de benen gezet wordt door de Heilige Geest. En een gezegend, overwinnend Paasfeest toegebeden!

ook groetjes van Dick, Marcel en Jonne