Achtste week Brazilie (2) - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu Achtste week Brazilie (2) - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu

Achtste week Brazilie (2)

Blijf op de hoogte en volg Albert

03 April 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Heey...
Bij deze deel twee van mijn achtste week hier.. en nog steeds kom ik telkens nieuwe dingen tegen :p
Zaterdag en zondag niet te veel gedaan..weekend!!
Maandag ochtend aan de schoonmaak en in de middag naar de gevangenis samen met Helen en Jessica (zet binnenkort wel even wat fotos op mijn blog van het team enzo).. mocht daar geen cap dragen.. dus eerst mijn haar een beetje gefatsoeneer.. duurde uiteindelijk een half uur om in het lokaal te komen ( de gevangenis heet santa clara en dit is de grootste van de drie gevangenissen waar we lesgeven) daar lesgegeven over cijfers aan een groep van 7 jongens..hadden ook allerlei vragen over nederland (altijd wel een leuke ijsbreker) lange les van ongever 2,5 uur...maar de tijd vliegt hier voorbij!
Daarna met de Combi (bus) richting the restouration house... twee keer bijna een ongeluk (op ongeveer 10 cm na) verkeer blijft hier verassend ;)
Vanaf the restouration house samen met Anderson richting the light house (dit ligt in de favela) daar samen met de kids floorball gespeelt.

Gisteren in de ochtend (dinsdag) samen met Anderson de straat op met de bus richting de kids...komen we bij de hoofdstraat is er een protest (normaalste zaak van de wereld om dat midden op de dag zo ff te doen.) Dus zijn we maar uitgestapt om te gaan lopen.. daar wachten op .... samen met hem 1,5 uur reizen om documenten in orde te maken. Komen we daar om 12:15 aan (pauze) wachten tot 13:00.... documenten 10 minuten werk en weer 1,5 uur terug reizen. Daarna even een setje slippertjes halen want die van mij waren gesneuveld.. en daarna terug naar huis.

Vanmorgen wasje draaien en schoonmaken en na de lunch samen met Jessica en Michelle naar gevangenis santa helen om les te geven... (je mag daar trouwens niet mee naar binnen nemen)... heerlijk midaagje gehad.. de boys deden erg hun best! Blijft toch wel leuk om elke keer zulke goede inzet te zien... erg dankbaar om daar les te mogen geven.
Om 17:00 terug naar the rescue house... helaas deden we er 2,5 uur over (20 km) spitsuur..plensende regen.. meer ongelukken.. straten die niet begaanbaar zijn.. ofterwijl 1 grote verkeerschaos!! Moet je een keer meegemaakt hebben :p

Een paar kleine dingetjes:
Afval op straat gooien is hier vrij normaal.
Overal en op elk moment van de dag zijn er mensen.... geen moment dat je alleen bent. Tja 2,5 miljoen mensen.
Wat mij wel echt pijn gedaan heeft deze week... is dat alle mensen met een grote boog om de straatkinderen heenlopen en hen mijden... geen verantwoordelijkheidsgevoel voor kids van 13/14 jaar.

Dat was het voor nu... oh ja de dag is hier nu 5 uur jonger dan bij jullie in plaats van 4 uur.

Tot zaterdag... groetjes albert