Zevende week Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu Zevende week Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu

Zevende week Brazilie

Door: Albert van Beek

Blijf op de hoogte en volg Albert

26 Maart 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Heey....
Nu alweer de zevende week voor mij hier.

Gisteren geswitcht van huis... van casa rocha(the rock house) naar casa resgate(the rescue house)
Gisteravond om 6 uur kwam ik hier aan.. om half 7 direct richting the restauration house.. daar verzamelen en samen bidden (instructies) en daarna de straat op. (Het is hier trouwens om 6 uur al donker).
We gingen naar de kinderen die leven op straat.. eerste indruk als je daar komt is shockerend!! Kids die slapen op straat in een groep... aan de drugs/snuiven van lijm en thinner. We werden verwelkomd door twee meiden die onder invloed waren... dan kon je in die groep.. en mijn eerste gedachte was oh mijn God waar ben ik nu beland.. lijkt op een film maar dit is gewoon de realiteit!... we hebben daarna samen met die groep gebeden en gezongen korte speech 5min.... daarna voetballen met de jongens uno spelen engelse les geven en kletsen. (Gewoon op straat) om een uur of 9 afsluiten.. en dan naar huis. met het besef dat je meisjes van een jaar of 12/13 achterlaat die hun lichaam diezelfde nacht verkopen... nou dan slaap je niet meer zo comfortabel.
Dit zijn dingen die me aan de ene kant ontroeren en aan de andere kant boos maken op de overheid (die geen geld besteden aan sociale voorzieningen maar wel stadions kunnen bouwen voor de worldcup) maar vooral op de kerken die hier niets aan doen. Die elke dag zoete woorden tegen elkaar spreken en niets doen om de kids uit deze situatie te helpen.

De rest van de week.
Vrijdags afscheidsontbijt met Joke.
Zaterdags blog schrijven en samen met Anna en Fabricio naar berg buiten Belo Horizonte supeegave view over de stad.
Zondags kamer en badkamer schoonmaken en 'smiddags eten bij restaurant. 'Savonds church...heerlijke typische zuid amerikaanse muziek.
Maandag: kookdag..lunch..keuken schoonmaken.. smiddags boys group.
Dinsdag: koffer pakken..schoonmaken..'smiddags kids group... waren superverrast om mij nog een keer te zien... superleuke middag gehad.. twister spelen met de meiden.. die vonden dat helemaal te gek.. conclusie ik word oud ;) 'savonds naar rescue house.

Dat was het voor nu...tot de volgende ronde!!
Ik hoop jullie nu vaker op de hoogte te houden met wat kortere verslagen.. dat is minder langdradig/saai :p
voor de mensen met facebook... kijk aub het filpje wat ik vandaag gedeeld heb.. is belangrijk om te delen en te liken... (wake up call)

Tchautchau groetjes Albert

  • 26 Maart 2014 - 17:23

    Jan Willem De Rpp:

    Ha Albert,

    Mooi om te lezen dit allemaal! Schokkend idd, sta je nooit bij stil hier in Nederland denk ik. en denk ook niet dat wij het ons hier echt kunnen inbeelden. ver van ons bed show. Wekt bij mij de drang om ook een keer te gaan!

    Hou je haaks daar en kom plz heel en alleen terug;)

    Groeten uit Ede,
    Nederland:)

  • 27 Maart 2014 - 16:02

    Albert Van Beek:

    Ja idd is echt de moeite waard!
    haha komt goed.. groetjes appie

  • 28 Maart 2014 - 09:14

    Jan Dolman:

    Hoi Albert,

    Zo zie je maar weer het verschil met de westerse wereld, wij kunnen er over mee praten hebben zelf ook een paar keer vrijwilligerswerk gedaan.
    Geniet er de komende weken nog maar van en doe maar een hoop indrukken op.

    Groetjes Jan Dolman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 6413

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 29 April 2014

Reis Brazilie

Landen bezocht: