Zesde week Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu Zesde week Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu

Zesde week Brazilie

Door: Albert van Beek

Blijf op de hoogte en volg Albert

22 Maart 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Heey iedereen daar was ik alweer.. nu met het weekverslag van week 6 (en ik moet er echt aan geloven; ik ben alweer over de helft)

Vrijdagochtend met z´n allen ontbijten en daarna samen aan de schoonmaak tot aan de lunch. 12:00 luchen en daarna samen met Joke naar de bank en naar de snoepwinkel om snoep te halen voor afscheid van de kids.
Douchen foto´s uploaden en blog schrijven.

Zaterdagochtend vrij.. uitslapen ontbijten... expirimenteren met fotocamera. 17:00 jujitsu ´savonds patat gegeten.

Zondag om 10:30 met Fabricio en Anna naar het park. Even genieten van de natuur en de geur ervan opsnuiven... ´smiddags in het park luchen onder het gezelschap van een aantal neusberen. Ok 15:00 weer terug naar The Rock House waar ik samen met Joke en Rebecca nog een paar potjes kolonisten gespeeld heb.
´savonds intercession voorbereiden en een Dvd´tje kijken met Joke.

Maandag 17 maart:
Spullen voor ontbijt halen.. ontbijten..intercession geven...koken..luchen..keuken opruimen.
´smiddags jongensgroep afscheid nemen computerles en bijbelles over het doel in je leven en over de relatie tussen God en jou.

Dinsdag ´sochtens wasje draaien en schoonmaken daarna met Anna en Fabrico naar de studio waar Fabricio een interview had over het werk van The Rock House... leuk om mee te maken!! ´smiddags kidsgroup nr. 2 engelse les.. leren van kleuren.

Woensdag in de ochtend de kids group 1 Spelletjes spelen en zwemmen daarna afscheid nemen even genieten van guarana en marshmallows... dikke groepsknuffel. 11:30 klaarmaken en samen met Joke richting The Sower House. Daar luchen samen met de kids(doof). Een paar potjes ligretto spelen.. fun!! Daarna afscheid nemen van Joke.. om 13:00 richting voetbalstadion. Rondleiding gehad in het voetbalstadion in Belo Horizonte (1 van de stadions waar het WK gevoetbald word) echt enorm!! Daar ook nog een rondje gemaakt door het museum. Daarna met z´n allen nog even langs een vrijwilligster.

18:00 terug bij The Rock House direct klaarmaken en om 18:45 naar de bushalte Daar wachten op de bus van 19:00 maar die kwam pas om 19:40. Met de bus richting The Restoration House voor een avond met alleen nederlanders... onderweg hingen er ongeveer 6 jongens aan de rechterkant van de bus (dat doen ze hier in de favela/sloppenwijk heel veel). Was ook een voetbalwedstrijd aan de gang (terassen zitten dan bomvol veel staand publiek die allemaal van de voetbalwedstrijd aan het genieten zijn) en ze hebben hier de goede gewoonte dat als er gescoord word dat ze allemaal schreeuwen toeteren en weet ik veel wat allemaal... zelfs onze buschauffeur deed mee..obsessie.. ;)
Gezellig avondje gehad gekletst over van alles en nog wat 11:15 met de taxi (taxi is een stuk goedkoper dan in nederland... betaal voor ritje van 12 min ongeveer 15 reals delen door twee personen is 7.5 reals per persoon is omgerekend 2,5 euro per persoon) terug naar The Rock House te gaan. slapen

Donderdag ´sochtens kamer boven grote schoonmaakbeurt gegeven. Luchen 14:00 de kids groep 2 zwemmen;spelletjes spelen en afscheid nemen... dat was wel lastig omdat dat de groep is waar ik persoonlijk het meest aan gehecht was.. iedereen een hugh gegeven waarna ook nog twee kids voor me wilden bidden.. gaaf!! om 19:00 opgehaald door Davidson om naar The Restoration House te gaan voor de YWAM dienst... gezellig met een hoop mensen gekletst.. Fabricio had ondertussen overlegt over mijn wisseling van huis... dat gaat nu niet op zondag gebeuren maar op dinsdag zij hij tegen mij... oeps te vroeg afscheid genomen van de kids.. kleinigheidje hou je toch.

Dat was het voor deze week... volgende week ga ik dus naar The Rescue House.. ik ben benieuwd.. hou jullie op de hoogte.

Groetjes van Albert

• 23 Maart 2014 - 11:07

Arjanneke:

Hoi Albert,

Leuk om een beetje met je mee te reizen via je verslagen/ foto's!!
    Super om te lezen hoe er gereageerd is op je getuigenis! God is so Good!!

Have a nice time!

Broedergroet, Arjan