Derde week Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu Derde week Brazilie - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Albert Beek - WaarBenJij.nu

Derde week Brazilie

Door: Albert van Beek

Blijf op de hoogte en volg Albert

25 Februari 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Heey... daar ben ik alweer; nu met de derde week,

Om meer duidelijkheid te creeeren hieronder een aantal puntjes:
-We hebben momenteel 3 groepen in The Rock House waar we mee werken.
1. De jongensgroep: Dit zijn jongens tussen de 10-15 jaar (15/20 personen)
2. Kidsgroep nr.1: Dit zijn kids tot 10 jaar (15/20 personen)
3. Kidsgroep nr.2: Dit zijn kids tot 10 jaar (ong.10 personen)

-Maandag in de ochtend sta ik voor koken, dit is voor de staffleden en vrijwilligers (totaal 6 personen). En in de tussentijd geven mijn collega´s engelse les en computerles aan kids groep nr.1.
-Maandag in de middag geef ik samen met Violeta engelse les en computerles aan de jongensgroep.

-Dinsdag in de middag geven we engelse les aan de kids groep nr. 2

-Woensdag in de ochtend geven we bijbelles; doen we spelletjes en zwemmen we met de kids van groep nr.1
-Woensdag in de middag geven we bijbelles; doen we spelletjes en zwemmen we met de jongesgroep.

-Donderdag in de middag geven we bijbelles; doen we spelletjes en zwemmen we met de kids van groep nr. 2

De kids waarmee we deze dingen doen komen uit de favela (sloppenwijk). Om hierin mee te draaien als kind word er verwacht dat je naar school gaat. (school hier is gratis) (Deze kids worden door ons uitgenodigd als we de favela ingaan).

En nu de rest! :p Trouwens als jullie vragen hebben.. kun je ook altijd even mailen naar albertvbeek@gmail.com

Woensdag 19 Februari,
8:00 intersession (elke dag samen bidden en 1 iemand deelt een stukje uit de bijbel; ´smaandags is mijn dag).
9:00 bijbelles met de kids en daarna zwemmen.. (lifeguard spelen).
Met de lunch genoten van een heerlijke maaltijd lasagne!!
Na de lunch even gasflessen halen in de straat verderop (deze wijk heeft namelijk geen gasleidingen)
Om 14:00 jongensgroep... onze twee canadese vrienden van the rescue house leiden dit (john/david) Ze gingen vragen stellen en vertellen over toekomstdromen (en het maken van goede keuzes) en wat je ervoor moet doen om deze waar te laten worden... en hoe betrek je God in dit proces (supergaaf!!) Daarna met de jongens zwemmen. Eten.. Dvd´tje kijken en slapen.

Donderdag 20 Februari,
8:00 intersession. Daarna samen met Fabricio (leider Rock House) de grote boodschapppen halen.. even langs The Rescue House voor documenten en naar het postkantoor. Daarna onze gereedschapshoek schoongemaakt en opgeruimd. Lunchen.... naar de electronicashop.. computerruimte gebruiksklaar maken. 19:00 YWAM dienst... helaas was er niet veel van te volgen i.v.m. spreker die door vertaler heenpraat... Verder wel gezellig!

Vrijdag 21 Februari
Elke vrijdag gaan we om 8:00 met z´n allen ontbijt klaarmaken en ontbijten.. heerlijk!
Daarna de laatste computers gefixt... lunch
Na de lunch richting the Sower House voor internet (normaal heb ik vrijdagssmiddags vrijwilligersbijeenkomst maar die heb ik tot nu toe nog niet gehad i.v.m. vakantie) En even langs de supermarkt.
´savonds zwembad schoongemaakt. En Dvd´tje gekeken onder het genot van een hamburger.

Zaterdag 22 Februari
In de ochtend badkamer en slaapkamer schoongemaakt.
´smiddags koffie met de kleine kring (kerk) van Fabricio en Anna (Fabricio´s echtgenote/vrouw/whatever) en met ze zwemmen.
17:00 Jujitsu eerst de jongere groep begeleiden.. en daarna met de oudere groep zelf meedoen... phoephoe dat was wel even zweten.. echt super van genoten.

Zondag 23 Februari
8:00 ontbijten en om 9:00 met de bus naar de Hippiemarkt in het centrum.
Over de markt slenteren met Joke.. Daniela en Annet... (later ook Helen)
Daarna samen in het park lunchen en genieten van het mooie weer om 15:00 met de bus terug en douchen. Avondeten en om 19:00 samen met Fabricio naar de kerk (vertaling van Charles/zijn dochter Angela) (Charles is een braziliaan met britse ouders, woont zijn hele leven al in brazilie en is als beroep vertaler) Het dienst ging over geloven in de praktijk/vasten/bidden/levesstijl. (bijbelgedeelte over Jezus die van de berg komt na de ontmoeting met Mozes en Elia/ de discipelen die de boze geest niet uit kunnen drijven). Daarna koffie drinken (in de kerk) onder het genot van een hotdog en een hoop gezelligheid.
Daarna het centrale busstation om tickets te kopen voor de trip naar Sao Paulo. Toen we op de parkeerplaats aankwamen was daar een man die vroeg om geld voor eten; Dus wij zeiden tegen hem: Als je hier even blijft zijn wij zo terug met wat eten. Zo gezegd zo gedaan tickets gehaald en een ak koffie met een heerlijk stukje gebak..... vent weg! Op zich geen punt hadden wij ook wat te snaaien ;)

Even over deze trip naar Sao Paulo... Fabricio en een jongen uit de favela (sloppenwijk) en ik gaan met zijn drieen naar Sao Paulo..om tijdens de carnaval tijd door te brengen bij de familie van Fabricio en te genieten van deze 4 daagse trip. (En natuurlijk om deze jongen een onceinalifetime oppurtunitie te geven) We gaan zondag op maandagnacht en we hopen vrijdagsavonds weer terug te zijn... dus in die tussentijd kan ik helaas niet schrijven.

Maandag 24 Februari
8:00 intersession.. Daarna boodschappen halen voor de lunch.. spaghetti koken voor 6 personen.
´smiddags samen met Violeta en Fabricio de jongens engelse les(begroetingen) en computerles(basis) geven.
´savonds zwemmen met Jessica en jongen van the Rescue House.

Vandaag Dinsdag 25 Februari
8:00 intersession (met zn 2en Fabricio en ik)
´sochtens keuken schoonmaken. Lunch..
´smiddags engelse les geven aan kids groep nr. 2 (alphabet/numbers) samen met Joke.

Dat was het dan!! Voor vragen... mailen!! ;)
Bedankt voor alle reacties van de afgelopen 2 weken.. daar geniet ik van.. thanks!

• 25 Februari 2014 - 22:04

Riekje En Tjeerd:

Ha Albert
    Leuk om jouw verslagen te lezen,je verveelt je daar volgens ons niet.
    Als je thuiskomt ben je volgens ons ook een volleerd schoonmaker.
    Veel succes verder met al je bezigheden.
    Groetjes van ons uit Genemuiden

• 25 Februari 2014 - 23:09

Jet:

Hee je gaat naar sao paulo!! Dat is bekend ;)
    Je kijkt je ogen uit, super grote stad!! Echt bizar..
    Maar veel plezier! Ben benieuwd wat je er van vindt!

• 26 Februari 2014 - 10:24

Corné & Jeanet:

Ha Albert,
    Leuk zeg om te lezen wat je daar dagelijks doet!
    We denken dat je het er reuze naar je zin hebt, of niet? :)
    Geniet van elk moment.
    Je zult nu ook wel beseffen dat zo'n bijzondere tijd,
    zo snel gaat!
    We denken aan je.
    Lieve groet,
    Corné & Jeanet

• 26 Februari 2014 - 11:11

Matthijs:

Hey Albert,
    Volgens mij ga je als een speer daar en verveel je je geen moment.
    Ik heb weer even genoten van je verslag.Leuk zoals je de belevenissen omschrijft, zoals: Anna (Fabricio´s echtgenote/vrouw/whatever). ;-)
    Mooi verhaal van die kerel die om geld vroeg en ineens foetsie bleek...
    Straks kom je nog als Jujitsu-specialist terug! Geniet ervan! En een mooie trip naar de mega-stad Sao Paulo gewenst. Denk om je veiligheid hè!

• 26 Februari 2014 - 16:37

Klaas D. Te A:

He Albert, leuk om dit allemaal zo te lezen, denk dat je de hellft nog niet eens kunt schrijven.
    Wees voorzichtig en luister naar de stem v/d liefhebbbende Vader die je beschermt en als je het niet meer weet, ga spreken in vreemde talen dan zullen deuen open gaan.
    He suc6 daar en tot ziens.............................

• 27 Februari 2014 - 13:30

Vera:

Hé Albert,
    Super leuk om te lezen en te zien wat je allemaal meemaakt en doet daarzo!
    Ben benieuwd naar blog en foto's van week 4!:)
    Veel plezier, pas beetje op jezelf en succes.
    groetjes vera